بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند از ما می‌خواهد مانندِ خودش باشیم؛ سبوحی و قدوسی!

۶۴ شصت و چهارمین جلسه از سلسله “نشست های بهشتی خانواده” در مجتمع فرهنگی-مذهبی امام خامنه ای (مدّ ظلّه العالی) برگزار شد.

📖 در این جلسه پس از قرائت حدیث شریف کساء طبق روال هر هفته، استاد عبداللّهی خوب به بیان نکاتی اجرایی از این حدیث برای زندگی فردی و اجتماعی پرداختند.

✅ ایشان فرمودند: برای طاهر شدن و بی «من» شدن، ۶ مرحله باید طی شود: به ترتیب رسیدن به صلوات، برکات، رحمت، غفران، رضوان و درنهایت طهر.

⭕️ همه‌ی ما موظفیم به صورت فردی و بالاخص خانوادگی، زیر بال و پر پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) برویم تا شامل دعای خیرشان شویم؛ زیرا طی کردن این شش مرحله، فقط با دعای اهل توحید و تلاش خودمان امکان پذیر است.

☝🏻تنهایی و نداشتنِ هیچ فرد یا جمعی، خاصیتِ زندگی با مفهومِ «توحیدِمن» است؛ زیرا وقتی گفتی: فقط الله، هرروز یک فرد یا گروه یا جریان با تو به مخالفت برمی‌خیزد!

🔆 از اول تا به حال، حرف و عمل آرمانشهر فقط یک چیز بوده است: باید روز به روز به تحقق خواسته‌ی خداوند، که انسان های پاک و الهی است، نزدیکتر شویم و از خداوند متعال می‌خواهیم در این راه ثابت قدم باشیم.

🎤 در قسمت تشکیلاتی این جلسه، جناب آقای محمد کارگر از فعالیت‌های انجام شده و درحال انجام گزارشی دادند و بر تسریع و جدیت در روند اجرای فعالیت‌ها، با یادآوریِ دائمیِ مفهومِ «من هیچم؛ هرچه هست، خداست» تاکید کردند.

⭕️ ایشان فرمودند: به فرموده امام خمینی (ره) اگر ذره‌ای قائل به «من بودن» باشیم، از ما جز فساد به وجود نخواهد آمد! حتی اگر به گمانِ خودمان کارِ خیر کنیم…

🙅🏻‍♂ همین که می‌گوییم «من»، گرفتار می‌شویم! چون همین که فکر کنیم کسی هستیم، مرتکب عظیم ترین گناه شده‌ایم و خداوند همه چیز را می‌بخشد الّا این مورد که همان شرک است…

💠 همانطور که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، زمانی که دچار ابتلائات و امتحانات می‌شویم نمی‌توانیم به علم یا جهادمان تکیه کنیم؛ فقط کسانی از این جریان حفظ خواهندشد که دائما درحال مراقبت از خودشان باشند…

اشتراک گذاری:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
WhatsApp
Telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مرتبط:

چه کسانی آیه یأس می‌خوانند؟!

اسلام محفوظ است،اسلام قدرتمند است،اسلام پیروز است… ♨️ چه کسانی آیه یأس می‌خوانند؟! https://armanshahrmahdavi.ir/wp-content/uploads/2024/04/اسلام.mp4